Gezi Alemi

e-Posta:    Şifre:     Kaydol | Şifremi Unuttum

Gezi Alemi ::::: İngiltere ::::: Londra ::::: Hamstead'de Keyifli Bir Gezi...
Ülke Şehir Ekleme Düzenleme Gezi Tarihleri Okunma Yorum Yazan
İngiltere Londra 05 Kasım 2015 12 Haziran 2015
18 Haziran 2015
1836 1 Rıfat

Hamstead'de Keyifli Bir Gezi...
 (Doğa-Manzara)

Sevgili Gezialemi takipçileri için klasik Londra gezi notları kapsamında kısa bilgiler ve bilinen yerlerin dışında farklı bir güzergâh anlatmak istedim. 12-18 Haziran 2015 tarihleri arasında ailece Londra'ya gittik. Gezimizin geneli için aktarmak istediğim notlar;

- Londra'da otellerin pahalı olması nedeniyle "airbnb" olarak adlandırılan eşyalı ev kiralama sitesinden ev kiraladık. Evimiz Canadawater metro istasyonunun hemen yanında, 2+1 çift banyolu idi. 4 kişi 6 gece için 700 Pound civarında para ödedik. Evden memnun kaldık, yemek yapma imkanı, otellere kıyasla daha fazla yaşam alanı evin avantajları. Metronun hemen yanında saat 23.00 e kadar açık market (Pazar 17.00 ye kadar) olması da çok önemli bir artı idi. Türkiye'den biraz kahvaltılık peynir-zeytin götürdük, çok çok işimize yaradı. Süt ürünlerinin İngiltere'ye sokulma yasağına aldırmadık.

- Havaalanından 10 ya da 20 pound verip internet paketli sim kart satın alınmasını şiddetle öneriyorum. Cep telefonlarınızdan birinde navigasyon-googlemap gibi programların yüklü olması işinizi çok kolaylaştıracaktır.

- Ulaşım için genellikle Oyster kart tercih edilmektedir. Biz de öyle yaptık, günlük yükleme yaptık, kullanım durumuna göre ertesi sabah karta sistem tarafından geri yükleme yapılabildiğini gördük, duruma göre tekrar para yüklemesi yaptık. İlk yüklemede 5 pound depozito alınıyor, havaalanına gitmeden önce metro istasyonundaki "refound" ibaresi bulunan makinelerden 5 pound depozitonuzu ve karttaki kalan paranızı geri alabiliyorsunuz.

- Cep telefonunuza UBER isimli taksi uygulamasını da yüklemenizi önereceğim. Her yeni yükleme için 10 pound indiriminiz olacak. Eğer kalabalıksanız (7 kişilik taksiler de var) özellikle havaalanı-Londra arasında kullanın derim. Heatrow havaalanından kaldığımız eve 53 pounda gittik, kişi başı 10 pounddan az seçenek olmaması, bavullarla metroda seyahatin sıkıntıları, kalacağınız otel yada evin yerini bilmiyor olmanız taksi seçeneğini cazip hale getiriyor.

- Londra'dan dönüş ise genellikle Gatwick havaalanından yapılmakta. Bu güzergah için de London Bridge metro istasyonunun üst katından kalkan Gatwick trenini öneriyorum. Sık sık tren var ancak bazıları çok istasyonda duruyor, bazıları ise sadece tek istasyonda durarak havaalanına hızlı bir ulaşım sağlıyor. Tren fiyatları fiks, hafta sonu 10, hafta içi 7.20 pound kişi başı, süre yarım saat eğer eksprese bindi iseniz. Şayet THY ile 17.10 uçağına binecekseniz 14.32 trenini öneriyorum.

- Londra'da PretManger adında bir yeme-içme zinciri var, aşağı yukarı her semtte göreceksiniz, bize uygun sandviç, küçük meyve poşetleri, çay-kahve bulunuyor, fiyatlar uygun öneriyorum. (Doyurucu bir sandviç 3 pound, kola 1 pound, 75 lik su 1.5 pound gibi fiyatlar söz konusu)

- Eğer alışveriş yapmanız gerekiyorsa Oksford Street'teki Primark mağazasını öneriyorum.

- Önemli müzelerin neredeyse tamamı ücretsiz.

HAMSTEAD

Burası Londra'dan metro ile gidilebilen ama Londra'nın kasabaları arasında gösterilen, çok uzak olmayan, Londra gezi notlarında pek rastlayamayacağınız bir mekan, doğa harikası bir semt.

Hamstead'dan bahseden bir gezi kitabında bu kasabada 324 hektar alanda kurulu Hamstead Health adında bir milli park olduğu ve Londralıların 16.yüzyıldan bu yana kasabaya dinlenmek için geldikleri yazıyordu. Hyde Park, James Park, Regent's Park gibi sayısız ve çok büyük alanlarda yeşilliğe sahip Londralıların neden Hamstead'a gezmeye geldikleri ilgimizi çektiği için biraz araştırma yaptık ve ilginç bir sonuca ulaştık;

Ünlü Hyde Park 140 hektar büyüklüğünde, buna karşılık Hamstead Health Milli Parkının 324 hektar büyüklüğünde ve alanı aynı olan, adeta New York'un yarısı kadarmış gibi görünen Central Park'ın alanıyla neredeyse eşit olduğu ortaya çıktı. Bu çok ilgi çekici durum karşısında Hamstead'a vakit ayırmaya karar verdik.

Northline metro hattından Hamstead durağına geldik. Milli parkta 15 civarında göl olduğunu ve bölgede görülmesi gerekli 3 yapı olduğunu öğrendik. Bunlar Fenton House, Kenwood House ve Freud Museum idi. Hamstead metro durağının hemen karşısında Fenton House tabelasını görüp kısa bir yürüyüşle müzeye ulaştık. Sahibesinin adını taşıyan, 300 yıllık eşyaları, 10 civarında tarihi piyanoyu, bazı resimleri ve çok güzel bir bahçeyi içeren bir müze burası. En üst kat balkonundan Londra manzarası izleyebiliyorsunuz. Giriş 6.5 pound. Bu binadan yukarı doğru devam ettiğinizde Hamstead Health milli parkının girişlerinden birine ulaşıyorsunuz, orman içi yürüyüşle göllerden birine ulaştık manzaranın tadını çıkardık. Daha sonra bu milli parkın bir haftada bile zor gezileceği gerçeğini hatırlayıp otobüs durağını bulduk, 210 no'lu otobüsle Kenwood House durağında inerek buradaki müze eve kısa bir yürüyüşle ulaştık.

Kenwood House girişi ücretsiz. Rembrant dahil önemli ressamların eserlerinin yer aldığı bir müzeye dönüştürülmüş, zamanında bir Dük ailesinin yaşadığı çok güzel bir bina. Binayı gezdikten sonra arka tarafa geçtiğimizde ise o olağanüstü manzara ile adeta şok geçiriyoruz. Hadi her tarafın yemyeşil olmasına alışmış durumda oluyorsunuz ama o muhteşem göl, o muazzam renk cümbüşü gerçekten baş döndürücü olduğundan hemen kendini çimlere bırakıp zamanın ve mekanın keyfini çıkarmaya çalışıyor insan. Aynı zamanda Londra'nın kuruluş amacının, büyük büyük binalarda doğayla baş başa ve komşulardan bağımsız yaşayabilmek olduğu izlenimine kapılıyor insan. Londra içinde de parklar çok fazla tabii ama gördüklerimizin hiç biri Kenwood House gibi değişik duygular hissettirmedi. Shop yanındaki manzarasız kafede bir şeyler yedik (meyveli yoğurt 2,95, croıssants 1,95, peynirli ton balıklı sandviç 4,95, kola 1,50 pound) ve ayrılma zamanı geldi.

Bu defa 603 No'lu otobüsle Freud müzesi yakınına geldik, burası aynı zamanda Finchley Road metro durağına da çok yakın bir mahalle. Freud müzesi psikanalizin babası olan üstadın 1938 de gelip 1 yıl kaldıktan sonra öldüğü evmiş. En ilgi çekici obje dünyaca meşhur kanepesi sanırım zira bu kanepede hasta tedavi etmiş. Bu müzeye giriş ise 7 pound (öğrenci 4).

Hamstead Health'in doğusunda ise Londra'nın en ünlü mezarlığı High Cemetery'nin yer aldığını, Karl Marx'ın mezarının da burada olduğunu öğrenmiştik ama görmeye vakit kalmadı.

Başka gezi notlarıyla yeniden buluşmak üzere.

Rıfat Bahran

Yazılan Yorumlar...
Şükran Şahin
(09 Kasım 2015)

Hamstead ilgimi cekti. Ilgimi cekicek yerlerle dolu. Guzel bir yazi. Tebrikler. Londraya gidersem eger yaziniz bana ilham vericek. Tesekkurler

Yorum yazmak isterseniz...

Yorum Yazabilmek İçin Üye Girişi Yapmalısınız.